سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

http://www.tolouemehr.ac.ir/images/phocagallery/Conferencees/04/008.jpgعضو هیئت علمی دانشگاه تهران مدیریت را یکی از رشته های برتر دنیا برشمرد و آن را پیچیده ترین رشته دانشگاهی عنوان کرد.

دکتر حسن زارعی متین در آئیین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی طلوع مهر و در جمع دانشجویان مدیریت ابراز داشت: یکی از شاخصه های مطلوب رشته های مدیریت این است که این علم روی مجموعه ای از انسان ها کار می کند و در حقیقت آزمایشگاه مدیریت، جامعه انسانی است.
وی افزود: با این تفاسیر مدیریت از علوم پایه و پزشکی و مهندسی و ... نیز پیچیده تر است زیرا در این رشته با سرمایه اجتماعی روبرو هستیم.
استاد موسسه آموزش عالی طلوع مهر با بیان اینکه مدیریت متشکل از دو عنصر علم و هنر می باشد گفت: ممکن است بتوانیم علم را از طریق کتب گوناگون به دست آوریم اما هنر مدیریت را تنها کسانی کسب می کنند که در این حیطه تجربه کسب نمایند و دنبال منابعی باشند که این هنر را منتقل می نماید.
وی ادامه داد: در اکثر دانشگاه های کشور رشته مدیریت حرف اول را می زند و آمار و ارقام نیز نشان می دهد که اکثریت دانشجویان دنیا در این رشته تحصیل می کنند.
دکتر زارعی متین ادامه تحصیل در رشته مدیریت را یکی از موقعیت های مطلوب برای دانشجویان موسسه طلوع مهر برشمرد و اظهار داشت: امروزه تمامی افراد در هر سازمانی به دنبال امنیت شغلی هستند و اگر بر اساس مقتضیات رشته مدیریت حرکت کنیم، به این مهم خواهیم رسید.
وی تصریح کرد: البته در دنیای کنونی امنیت شغلی به معنای استخدام رسمی نیست بلکه امنیت را کارآمدی شخص تعیین می کند و علم مدیریت لازمه کارآمدی افراد در سازمان است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: انسان فاقد توانمندی آرامشی در شغل خود نخواهد داشت ولی بالعکس افراد توانمند حتی اگر استخدام هم نباشند ، دلواپسی برای آینده خود ندارند و در حقیقت زمانی که سازمان به شخص نیازمند باشد آن شخص احساس امنیت شغلی خواهد نمود.
دکتر زاعی متین توانمندی درتخصص، توانمندی در عمل، توانمندی در تفکر، توانمندی در وجدان کاری و توانمندی در یادگیری را از مولفه های اصلی توانمندی بر شمرد و گفت: امروزه پرورش مدیر در سازمان های بزرگ دنیا بر اساس توانمندی صورت می پذیرد و این نشان می دهد که پرورش مدیر مهمتر از تولید محصول و خدمات است.
این استاد موسسه طلوع مهر خاطرنشان کرد: اگرچه سطح تحصیلات در کشور ما بالا رفته است اما به توانمندی مدیران و همچنین سرمایه اجتماعی کمتر توجهی می شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دانشجویان ورودی رشته مدیریت با درک اهمیت این علم به روز دنیا بتوانند بیشترین بهره را با فراگیری اصول مدیریت کسب کنند.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group