جمعه, 28 ارديبهشت 1403

http://www.tolouemehr.ac.ir/images/phocagallery/Conferencees/01/img_1038.jpgپدر علم مدیریت ایران: در دنیای امروز اقتدار حقیقی به وسیله توسعه دانش به دست می‌آید نه سرمایه‌های طبیعی.

پروفسور سید مهدی الوانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با موضوع توانمندسازی و توسعه دانش ارزشمند برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته داشتن منابع ثروت اساس توسعه قلمداد می‌شد اما با گذشت زمان کشورها به این نتیجه رسیدند که اقتدار حقیقی تنها در سایه دانش به دست می‌آید.
وی ادامه داد: این موضوع از زمانی برای بسیاری از متفکران روشن شد که دیدند کشورهای صاحب سرمایه طبیعی، قدرتمند نشدند و بر عکس کشورهایی که سرمایه‌های طبیعی نداشتند، از آنها پیشی گرفتند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ابراز داشت: مطالعه در این روند توسعه کشورها موجب شد تا دانش و علم به عنوان راز توسعه کشورهای پیشرفته شناخته شود و در واقع در دنیای امروز کشورها به سرمایه خود نمی‌بالند بلکه به دنبال کسب دانش هستند.
وی با بیان اینکه دنیای آینده دنیای دانش است، بیان کرد: در آینده دانشمندان به جای سرمایه‌داران جامعه را اداره خواهند کرد و سازمان‌ها بدون دانش صاحب قدرتی نخواهند بود.
پروفسور الوانی با اشاره به اینکه اقتدار در کیفیت نیروی انسانی نهفته است نه تعداد آن گفت: باید تلاش کنیم تا از تمام فرصت‌ها برای دانش‌اندوزی استفاده کنیم.
وی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار داشت: سرعت تولید دانش در دنیای امروز شتاب خاصی گرفته است و در دنیای امروز دانشجو بودن به زمان و مکان خاصی ارتباط پیدا نمی‌کند بلکه از هر فرصتی باید برای ارتقاء سطح دانش استفاده کرد.
این استاد دانشگاه افزود: سرعت تولید علم در دنیای امروز بسیار بالا است و دانش دیروز به سرعت اعتبار خود را از دست می‌دهد و در این دنیا هیچ کس نباید خود را فارغ‌التحصیل به شمار بیاورد.
وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان به دنبال رفتن به خارج از کشور برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: این بسیار تفکر مخربی است که ما گمان کنیم پیشرفت کردن ما به محیط بستگی دارد در حالی که انسان خود می‌تواند محیط را بسازد.
الوانی گفت: بسیاری از نمونه‌های موفق در رشته‌های مختلف در درون کشور وجود دارند که اگر به سرنوشت آنها نگاه کنید مطمئن می‌شوید در داخل کشور می‌توان به تمام قله‌ها دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: علاقه و انگیزه از مهمترین مسائلی هستند که می‌توانند در روند موفقیت ما تاثیرگذار باشند اما باید توجه داشت بخشی از علاقه به رشته تحصیلی حاصل از موفقیت است که این موفقیت در سایه تلاش به دست می‌آید.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
جمعه 17 آذر 1391

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group