دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
  سرکار خانم جوادی کارشناس فرهنگی واحد خواهران موسسه آموزش عالی طلوع مهر پاسخگوی سوالاتی پیرامون مسائل فرهنگی دانشجویان بودند.



دانشگاه ، محیطی پویا و فرهنگ ساز است.

انسان در مسیر تعلیم و تربیت وارد محیطی می گردد به نام دانشگاه، محیطی که یکی از میزان های توسعه یافتگی و پیشرفت هر جامعه است . دانشگاه ویترین فرهنگ و دانش هر کشوری می باشد و آنقدر قدرتمند و تاثیرگزار است که می تواند مسیر فکری جامعه را تغییر دهد اگر فرهنگ حاکم بر دانشگاهیان سالم و دلسوزانه باشد جامعه با الگوپذیری به رشد و بالندگی خواهد رسید و اگر در فضای دانشگاهی فرهنگ وادادگی و بی تفاوتی حکم فرما باشد قطعا تاثیر منفی آن را در فرهنگ کشور خواهیم دید. فرد با روحیه مطالبه گری و پرسشگری می تواند در این فضا ساخته شود و آینده خود و جامعه را بسازد. بر این اساس موسسه آموزش عالی طلوع مهرکه بخشی از مجموعه وسیع طلوع مهر است فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی را مطابق مسولیت اجتماعی خود در استان و کشور داشته است .

سرکار خانم جوادی کارشناس فرهنگی واحد خواهران موسسه آموزش عالی طلوع مهر پاسخگوی سوالاتی پیرامون مسائل فرهنگی دانشجویان بودند.

* برای ترم بهمن چه برنامه های فرهنگی را در نظر دارید؟

- برنامه های متنوعی پیش بینی شده برای ترم جدید که به برخی می شود اشاره کرد، دورهمی های صمیمی عصرانه دانشجویی با محوریت پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور اساتید دانشگاه ، اردوهای فرهنگی، تجهیز کافه بازی ، پخش و نقد فیلم های مطرح ، ویژه برنامه های مناسبتی ، برگزاری نماز جماعت ، برپایی میز کتاب در نمازخانه، مسابقات کتابخوانی و ورزشی و...

*آیا دانشگاه آئین نامه های فرهنگی هم دارد؟

-در بحث الگوپذیری و فرهنگ سازی که نیازمند نهادینه سازی هر فرهنگی است و بدون شک رسیدن به این مطلوب مشارکت نهادهای ذیربط را به صورت مستمر و هدفمند می طلبد.در این راستا موسسه آموزش عالی طلوع مهر که از برترین های موسسات علوم انسانی است خود را موظف به حفظ و نگهداری از فرهنگ غنی دینی و ایرانی و حفظ شأن و جایگاه شهری که حریم بانوی کرامت فاطمه معصومه (س) و مرکز علمی تشیع است می داند و تعیین و اجرای ضوابط و آئین نامه ها سبب می شود که ما از این اهداف دور نشویم . آئین نامه پوشش و رفتار دانشجویان یکی از مهم ترین آئین نامه هاست.

*آیا این آئین نامه ها ضمانت اجرایی نیز دارد؟

-تمام دانشجویان در کنار فرم ها و مدارکی که در آغاز تحصیلات دانشگاهی تکمیل می کنند فرم آئین نامه ضوابط پوشش و رفتار دانشجویان را مطالعه و امضا می کنند که اهمیت قانونی این تعهد تفاوتی با دیگر تعهدات آموزش ندارد و قوانین به منظور حفظ جایگاه و حرمت محیط علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه است .ایجاد محیطی آرام ، ساده و بدون آلایش برای تحصیل علم وکسب مهارت همیشه مدنظر مسولین دانشگاه طلوع مهر بوده است و در صورت عدم رعایت قوانین دانشگاه، سلسله مراتب قانونی اعمال می شود یعنی در گام اول به صورت ارشادی و سپس مطابق مقررات رفتار خواهد شد

*لطفا کمی در خصوص کلیات و بند های این آئین نامه توضیح دهید.

همه ما موظف هستیم مطابق فرهنگ و اخلاق اسلامی، توجه به حقوق دیگران و رعایت مقررات دانشگاه خردورزانه کوشا باشیم. بدین منظور ضمن تشکر صمیمانه از تمامی عزیزان که در جهت حفظ قداست و ارتقاء فضای معنوی دانشگاه قوانین را رعایت می کنند. خلاصه ای  از مفاد آئین نامه پوشش دانشجویان را بیان می داریم و امیدواریم تمامی دانشجویان محترم در رعایت آن متعهد باشند.

استفاده از چادر الزامی است.

استفاده از مقنعه و مانتو و کفش متناسب با محیط دانشگاه

عدم استفاده از لباس هایی با رنگ تند و زننده

عدم استفاده از شلوارهای کوتاه، چسبان و نازک و شلوارهای دارای وصله و پارگی

عدم استفاده از پیراهن و کت کوتاه و مانتو تنگ و باز

عدم استفاده از آرایش های نامتعارف در محیط دانشگاه

 عدم استفاده از لاک ناخن و...

*دانشگاه با چه شیوه ای اجرای این قوانین را دنبال می کند؟

استفاده از شیوه های ارتباط سالم با جوانان و نگاه دوستانه و مادرانه همیشه در مسولین دانشگاه بوده است . چون حفظ حریم خصوصی افراد محترم است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حق تجسس در حریم خصوصی دانشجویان را ندارد. همچنین حق تحصیل در یک محیط آرام و سالم برای تمامی دانشجویان مهمترین دغدغه طلوع مهر بوده است و هیج فردی با انجام تخلف حق به هم زدن آرامش محیط و روان دانشجویان را ندارد. کرامت انسان ها هدیه الهی است . احترام به این کرامت وظیفه همه افراد در جامعه دانشگاهی است، تا با مسولیت پذیری و قانونمندی در داشتن دانشگاهی پویا و با نشاط و ثبت خاطرات خوش از دوران دانشجویی نائل شویم و مسولین طلوع مهر نیز تمام تلاش و همت خود را در جهت اعتلای اخلاق و پذیرش جایگاه والای بانوان انجام می دهند . اما در برخورد با متخلفین موظفیم با تکیه بر موازین شرعی ، اخلاقی، قانونی این قوانین را اجرا نماییم. این مواجه همیشه توأم با حفظ آبرو و حیثیت اجتماعی دانشجو است .

*در خصوص ورود و خروج دانشجویان و حفظ امنیت محیط دانشگاه چه تمهیداتی سنجیده شده است؟

_ ورود به دانشگاه تنها از طریق ارائه کارت دانشجویی می باشد و در راستای حفظ امنیت دانشجویان تمام طبقات مجهز به دوربین می باشد.

* ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار قرار گرفت اگر حرفی با مخاطبین هست بفرمایید.

_ما کارکنان دانشگاه طلوع مهر در تمام سالهای خدمت سعی کرده ایم رفتار حرفه‌ای و مناسب محیط علمی و شهرمقدس قم را داشته باشیم و پوششی را که در شأن محیط علمی و فرهنگی است ترویج کنیم ، شئون دانشجویی را که نشانهء علم، فرهنگ، تربیت، سادگی، پاکیزگی، آراستگی و توانمندی هر فرد است را در عرصه دانش و پژوهش دنبال کنیم و مهمترین مسئله برایمان شئون اسلامی که در نص صریح قرآن، فقه اسلامی و آرا مراجع عظام تقلید آمده است.محقق کنیم.
امیدوارم که همگی عاقبت بخیر و موفق باشید.

 

 

 

 

 

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group