دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

نشست خبری اصحاب رسانه با موضوع آشنایی با ظرفیت‌های طلوع مهر به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر علی بنایی رئیس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات مرحوم رسولی این دانشگاه در قم برگزار شد، با اشاره به رسالت طلوع مهر اظهار داشت: یکی از رسالت‌ها و اهدافی که انقلاب اسلامی از همان آغاز به آن توجه کرده موضوع آموزش است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

در این نشست که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از خبرنگاران استان قم در سالن مهندس رسولی طلوع مهر برگزار شد، ظرفیت ها و فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه و همچنین عملکرد 《اتاق فکر تعالی و توسعه استان قم》 ، 《بنیاد قم پژوهی》 و 《کانون نویسندگان》از سوی مسئولان هر بخش تبیین شد.
حجت الاسلام دکتر بنایی در این نشست ضمن معرفی 《 اندیشکده مطالعات آینده پژوهی 》و 《 اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی》طلوع مهر به ضرورت توجه به مقوله آینده پژوهی علمی در زمینه های مختلف کشور ازجمله در عرصه آینده انقلاب اسلامی تاکید کرد؛ معرفی سایت های اتاق فکر، اندیشکده مطالعات آینده پژوهی و بنیاد قم پژوهی از جمله برنامه های این نشست بود.

وی رشته‌های مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: در این مرکز در بین ۵۱ رشته یک رشته آینده‌پژوهی داریم که هدف آن تبیین و نشان‌دادن چارچوب و مسیر برای برنامه‌ریزی در آینده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بنایی با بیان این که مدیران قم توجهی به این موضوع نمی‌کنند، ابراز داشت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که آینده‌پژوهی می‌تواند نقشه راه صحیح و مطمئنی را به ما بدهد. و باتوجه به اهمیت این موضوع مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر اندیشکده خاصی را برای آن تأسیس کرده است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر خاطرنشان کرد: اگر توجه به آموزش صورت بگیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و نباید از این موضوع غافل شد.

وی ادامه داد: نسل‌ها فرقی نکرده‌اند؛ اما شرایط متفاوت است به طوری که وجود فضای مجازی دیدگاه‌ها و انتظارات را تغییر داده است.

چاپ بیش از ۳۰ کتاب در اندیشکده مطالعات آینده‌پژوهی مؤسسه طلوع مهر

رئیس اندیشکده مطالعات آینده‌پژوهی مؤسسه طلوع مهر گفت: گروه قم پژوهی از سال ۸۹ باهدف بررسی تاریخ، فرهنگ و گذشته قم تشکیل و تاکنون بالای ۳۰ کتاب چاپ شده است. همچنین علاوه بر این تدوین دانشنامه قم در صورت تهیه بودجه  در دستور کار قرار می‌گیرد.

ربانی تصریح کرد: گردآوری و ایجاد کتابخانه تخصصی قم شناسی دیگر برنامه‌ای است که در دستور قرار گرفته و تاکنون کتب و پایان‌نامه‌های خوبی در این زمینه گردآوری شده است.

وی با بیان این که مهم‌ترین برنامه بنیاد قم شناسی جلسات هفتگی است، تأکید کرد: یکی از فواید این جلسات این است که پژوهشگرانی که در حوزه قم کار می‌کنند با همدیگر آشنا می‌شوند و ارتباط خوبی بین دانشجویان و اساتید فعال در حوزه قم شناسی صورت می‌گیرد.

رئیس اندیشکدة مطالعات آینده‌پژوهی مؤسسه طلوع مهر با بیان این که حضور در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های است که بنیاد پیگیری می‌کند، ابراز داشت: استقبال خوبی از برنامه‌ها و اقدامات اندیشکده در فضای مجازی می‌شود.

راه‌اندازی واحد مشاوره در دانشگاه

احمد معمارزاده معاون فرهنگی دانشجویی مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در دوران کرونا آموزش‌ها مجازی بود و به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه امکان اجرایی شدن بسیاری از برنامه‌ها ممکن نبود.

وی ادامه داد: با حضوری شدن سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی‌های منظمی را در زمینه‌های فرهنگی و دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.

معمارزاده بیان داشت: در همین راستا نمایندگانی را از بین دانشجویان با رأی خودشان انتخاب کرده‌ایم و جلسات مختلفی را با آن‌ها در راستای مسائل مختلف دانشجویان برگزار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در دو سال اخیر به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها، انجمن‌های علمی فعال نبودند؛ اما با حضوری شدن کلاس‌ها دوباره در دستور کار قرار گرفتند.

معاون فرهنگی دانشجویی مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قم به حضور دانشجویان این دانشگاه در مسابقات ورزشی کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه توانستند در این مسابقات به مقام‌های خوبی برسند.

وی راه‌اندازی واحد مشاوره را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در همین راستا مشاوره‌هایی برای دانشجویان و خانواده انجام شده است و در طول سال تحصیلی نیز تداوم خواهد داشت.

تحصیل ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر

در ادامه سید محمدباقر مهدوی مدیر آموزش مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قم  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت:بعد از دو سال که کلاس‌ها به‌ صورت مجازی برگزار می‌شد، ترم جاری کلاس‌ها با تمام ظرفیت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۴ رشته در مقطع ارشد، ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی و ۳ رشته در رشته کاردانی داریم که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

مهدوی ابراز داشت: ۴۰ نفر اعضای هیئت‌علمی این مؤسسه را تشکیل می‌دهند و علاوه بر این ۱۵۰ استاد حق‌التدریسی نیز در این مرکز مشغول به تدریس هستند.

مدیر آموزش مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قم با بیان این که برای ترم جاری همچنان ثبت‌نام صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مقاطع مختلف از این مؤسسه فارغ‌التحصیل شدند.

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group