سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403
مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت مجمع فضا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم و مرسسه طلوع مهر با سخنرانی آیت الله مجمدجواد فاضل  لنکرانی و حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت مجمع فضا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم و مرسسه طلوع مهر با سخنرانی آیت الله مجمدجواد فاضل  لنکرانی و حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی با بیان خیر مقدم اظهار داشت: دهه فجر امسال متفاوت از سال های دیگر است زیرا در چهل سالگی انقلابی هستیم که دشمنان معتقد بودند که ملت ایران این روز را نخواهند دید.
وی با بیان این که ما با رهبری رهبر معظم انقلاب از مسیر پر فراز و نشیب توطئه های دشمنان و مشکلات زیادی عبور کرده ایم گفت: همه ما دغدغه انقلاب را داریم و به فکر عزت انقلاب هستیم؛ و امیدواریم این هوشیاری و همدلی بیشتر شود و اگر ما مقاومت کنیم و راه امام را به عنوان تنها راه پیروزی دنبال کنیم به روزهای خوب بهروزی خواهیم رسید.

                                                                 

در ادامه آیت الله فاضل لنکرانی استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا...» ابراز داشت: ما باید ایام فاطمیه را با شکوه بر گزار کنیم که همه حقیقت و هستی و سرمایه مادر فاطمیه است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به آثار انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز ما و دیگر ملت‌های دنیا گفت: جواب این سؤال به صورت اجمال این است که انقلاب احیاء دین بود زیرا دین در حکومت طاغوت محو شده بود و انقلاب و امام دین را احیا کرد و بعد از هزار اندی سال که دین به انزوا رفته بود و دین را افیون توده‌ها تلقی می‌کردند.
وی با اشاره به این که واژه‌های اصیلی مانند جهاد و ایثار مفهومی نداشت وانقلاب دین را احیا کرد، گفت: سرمایه بزرگ انسان دین او است و دین امانت بزرگی است که خدا در اختیار ما قرار داده و ما برای حفظ دین خودمان، جامعه و نسل آینده مسئول هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بزرگترین فریاد امام (ره) این بود که اسلام در خطر است و در تاریخ ایران و جهان دین به این نحوی که توسط انقلاب ما معرفی شده است معنا و مفهومی نداشته است و در کشور‌های غربی دین یک نهاد منزوی بی اثر فردی و بی خاصیت است که حتی مسائل روانی یک انسان را نمی توانند با دین حل کنند.

                                                            

سپس حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی دبیر جامعه روحانیت مبارز کشور با گرامی داشت دهه فجر ابراز داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و این حرکت با شکوه و با صلابت به راه خود ادامه می دهد.
وی با بیان این که قم خاطرات بیشتری از انقلاب دارد و از 19 دی 56 هیجان و شور انقلابی در قم بین مردم و حوزه علمیه قم وجود داشت، گفت: قمی ها به خوبی با کرامت و بزرگواری و آگاهی در راه انقلاب و دفاع از انقلاب و تثبیت انقلاب جانفشانی کردند.

وی گفت: مشکل ما این است که اگر انبوهی از دستاوردها باشد ذهنمان را کمتر به خود مشغول می کند ولی اگر یک مشکل پیدا شود تمام ذهن ما را مشغول می کند و این مشکل تمام انسان ها است که تمام نعمت های پروردگار به خود را نمی بیند و اگر یک دندان درد بگیرد احساس بد بختی می کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان این که ما در حجاب معاصرت هستیم و باید زمان بگذرد تا ببینیم چه شده است گفت: ما باید امروز بعد از چهل سال خودمان را خوب ارزیابی کنیم زیرا هر انسان هوشمند و جامعه فرهیخته خود را ارزیابی می کند تا ضعف های خود را بشناسد و برطرف کند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب و جمهوری اسلامی در حدی از توانایی و ثبات قرار دارد که می شود به خوبی به گذشته پرداخت و آن را نقد و تحلیل کرد، افزود: امروز به قدری اقتدار در کشور داشته و مردم هوشمندی داریم که نقد تزلزلی در انقلاب ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: برای ارزیابی اول باید نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم و راهکار دوم این است که ببینیم دیگران در رابطه با ما چه می گویند و ما را چطور ارزیابی می کنند.

 وی افزود: امروز دنیا با یک فرهنگی مواجه است که او را به جد به چالش کشیده است و قدرت از بین بردن آنها را دارد ولی ما این موضوع را نمی بینیم؛ ما که مشکلات اقتصادی زیادی داریم ولی آمریکا چندین برابر بودجه ما در این منطقه خرج کرده است ولی ایران توانسته بر منطقه تسلط داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: قدرت ایران قدرت بسیج مردم و تولید علم و فرهنگ سازی است ایران در چهل سال گذشته بیشترین رشد علمی را داشته است و رکورد رشد علمی را تا 16 درصد در سال را زده ایم و امروز شانزدهمین قدرت علمی برتر دنیا هستیم.

وی گفت: ما به اعتراف خود آنها با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که داریم هجدهمین اقتصاد برتر دنیا هستیم و نگرانی دشمن از این قدرت انقلاب است زیرا آمار واقعی رشد ایران را می بیند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مقتدر و توانا است و کشور ظرفیت های فراوانی دارد و به لطف خدا و عنایت امام زمان(عج) این حرکت تداوم خواهد داشت ولی امروز زمان ارزیابی ما است و هم در حوزه و دیگر نهادها وقت ارزیابی است و باید خود را به روز کنیم و ضعف های خود را اصلاح کرده و نقطه قوت خود را تقویت کنیم.

                                                             

کتاب 'راهبردهای انقلاب اسلامی در دهه پنجم' مشتمل بر مطالب و سخنان مطرح شده در 20 جلسه مجمع هماهنگی جبهه پیروان امام و رهبری قم به قلم حجت الاسلام محسن مهاجر نیا دراین آیین رونمایی شد.
مداحی به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و اجرای سرود توسط فرزندان طلاب جامعه المصطفی العالمیه از ملیت های مختلف از حاشیه های این همایش بود.

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group