به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع شناسایی مولفه های محیط شاداب با توجه به نقش آن در رضایت مشتریان (مورد مطالعه : سازمان تامین اجتماعی قم) توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی سرکار خانم مریم عبادی نژاد برگزار شد؛ در این جلسه دکتر حسن زارعی متین و دکتر فاطمه بهادری به عنوان اساتید راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
هدف این مطالعه شناسایی مولفه های محیط کار شاداب با توجه به نقش آن در رضایت مشتریان(مورد مطالعه سازمان تامین اجتماعی قم ) بود. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ ماهیت، کیفی و از لحاظ جمع آوری داده ها ، توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان اجرایی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری با سابقه ی حداقل ده سال سازمان تامین اجتماعی قم بود که از طریق مصاحبه با 12 نفر به به نقطه ی اشباع رسیدیم. نتایج استخراج شده از مصاحبه ها موارد ذیل را نشان داد : مولفه های محیط کارشاداب باتوجه به نقش آن در رضایت مشتریان(مورد مطالعه سازمان تامین اجتماعی قم ) عبارتند از :یادگیری، مشارکت، شناخت، اعتماد، علاقه به کار، احساس معناداری ومثبت اندیشی و..
و راهکارهای تقویت محیط کارشاداب با توجه به نقش آن در رضایت مشتریان شامل توجه به موارد زیر می باشد: مدیریت: رهبری مشارکتی و رهبری خدمت گزار در مقابل رهبری زهرآگین ، تفویض اختیار و جانشین پروری ، برخورد دوستانه با کارکنان و کم کردن فاصله بین کارکنان با هم و مدیران . فرهنگ: فرهنگ قوی سازمان و فرهنگ کار تیمی و تیم مداری ، برگزاری اردوها برای کارکنان، مسابقات ورزشی و داشتن مراسم خانوادگی به مناسبت های مختلف . شخصیت: ساختار :ساختارانسان گونه وتوجه به روحیات کارکنان به جای استفاده از قوانین خشک وبی روح ، ایجاد تعادل بین کاروزندگی ازطریق کاهش ساعات کاری وکاهش اضافه کار.شرایط محیطی: شرایط مناسب محیطی و فیزیکی توجه به ارگونومی و زیبایی فضای کار از طریق استفاده از گل و گلدان و چینش مبلمان اداری.همچنین این پژوهش نشان داد که محیط کار شاداب موجب رضایت مشتری های درون سازمانی و مشتری های برون سازمانی می شود که مولفه های رضایت مشتری های درون سازمانی شامل موارد زیر است: تسهیل دسترسی به منابع، ارتقاء ارتباطات داخلی، رابطه خوب با همکاران و مولفه های رضایت مشتری برون سازمانی شامل پشتیبانی مشتری، ارتباطات موثرو ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع می باشد.