به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع شناسایی مولفه های استراتژی بازاریابی در صنعت نفت و گاز(حفاری اکتشافی) توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی جناب آقای حسین فروزان سرشت برگزار شد؛ در این جلسه دکتر محمد ولیا بیدگلی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده:
بازاریابی یکی از اساسی ترین اجزا برای کسب مزیت رقابتی و سودآوری شرکت ها به حساب می آید و شرکت ها باید از توانایی بالای بازایابی برخوردار باشند تا محصولاتشان را سریعتر به بازار برسانند و در برابر رقبا بهتر به مشتریانشان خدمات ارائه دهند. برهمین اساس، مطالعه ی حاضر به شناسایی و رتبه بندی مولفه های استراتژی بازاریابی در صنعت نفت و گاز پرداخته است. مطالعه حاضر، به شناسایی و رتبه بندی مولفه های استراتژی بازاریابی در صنعت نفت و گاز در سال 1402 با استفاده از پرسشنامه پرداخته است. جامعه آماری مطالعه ی حاضر، شامل کارشناسان و خبرگان مرتبط با موضوع تحقیق مانند کارشناسان حوزه بازاریابی است که با استفاده از روش نمونه گیری زنجیره ای تعداد 30 نفر به عنوان نمونه آماری برگزیده شده اند. در این راستا پرسشنامه ها تکمیل و جمع آوری شده و پس از کد گذاری وارد نرم افزار SPSS و Smart PLS شده است؛ در نهایت نتایج به دست آمده نشان داده است که تعامل با مشتری، شناسایی بازار، ارتباط با شرکا، قیمت گذاری، توسعه محصول جدید، تبلیغات، توسعه برنامه های بازاریابی، ترفیع فروش و پویش محیطی بر استراتژیهای بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین می توان گفت که وجود این استراتژی ها در شرکت، نشاندهنده دستورات استراتژیک برای برقراری رابطه صمیمانه با مشتری است که با هدف ارتقاء عملکرد شرکت، ازجمله تولید محصول جدید، سوددهی بهتر و کارایی شرکت اتخاذ میشود.