به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع نقش بحران کرونا بر تغییر شیوه های بازاریابی در سازمان های ورزشی توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت ورزشی سرکار خانم زهرا زارع برگزار شد؛ در این جلسه دکتر مهدی رسولی و دکتر حسن سلطانی به عنوان اساتید راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
پژوهش حاضر با هدف نقش بحران کرونا بر شیوه بازاریابی در سازمانهای ورزشی استان قم تدوین گردید. روش پژوهش از نوع کیفی بود. برای این منظور 14 نفر از مدیران و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، اساتید آگاه به حوزه بازایابی و اقتصاد ورزشی، مشاوران و مدیران بازاریابی و اقتصادی باشگاه های ورزشی در استان قم به صورت هدفمند و بر اساس استراتژی گلوله برفی برای مصاجبه های عمیق نیمه ساختاریافته انتخاب شدند که مصاحبهها تا مرحلۀ اشباع نظری ادامه یافت. جهت بررسی روایی مصاحبه ها از واژههای مقبولیّت، انتقالپذیری و تأییدپذیری استفاده گردید. همچنین از پایایی باز آزمون برای محاسبه پایایی مصاحبههای انجام گرفته استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از کدگذاری باز، محوری و گزینشی با رویکرد سیستماتیک استفاده گردید. براساس نتایج به دست آمده کدهای محوری، مسائل اطلاعاتی، مسائل حمایتی، مسائل رقابتی، چالشهای مدیریتی، چالشهای قیمتی، چالشهای ورزشی، چالشهای سرمایهای، رفتار مصرف کننده، محرکهای فروش، بازاریابی فروش و انتخاب کالا به عنوان عوامل موثر بر نقش بحران كرونا بر شیوه بازاریابی سنتی در سازمان های ورزشی و چالشهای زیرساختی، چالشهای حاکمیتی، چالشهای آموزشی، چالشهای حمایتی، مشوقهای فروش، استراتژیهای فروش و گزینش محصولات به عنوان عوامل نقش بحران كرونا بر شیوه بازاریابی الکترونیک در سازمان های ورزشی دستهبندی گردید. ازین رو به مدیران و مسئولان امر لازم است که ازین مدل و عوامل استخراج شده در برنامه ریزی های خود در جهت بهبود وضعیت بازاریابی ورزشی سازمان استفاده نمایند.