به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع تاثیر تصویر و تجربه برند بر احساس تنفر از برند در مشتریان محصولات پوشاک ورزشی توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت ورزشی سرکار خانم سرور صالح زاده دانش برگزار شد؛ در این جلسه دکتر محمد پورکیانی و دکتر علی ذاکریان به عنوان اساتید راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تصویر برند، تجربه و احساس تنفر از برند در مشتریان محصولات پوشاک ورزشی بود.
روششناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع، «علی- همبستگی» میباشد که به روش میدانی و غیرآزمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه استفادهکنندگان از پوشاک ورزشی ایرانی که یکی از برندهای مجید، دایی و یا شکاری، داریک و ... میباشد و از آنجاییکه تعداد مشتریان پوشاک ورزشی نامعلوم و پراکنده است، حجم جامعه تحقیق نامحدود در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 392 نفر به عنوان نمونه با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای اندازهگیری پژوهش شامل پرسشنامه ویژگی¬های فردی و شخصی آزمودنیها، پرسشنامه استاندارد تصویر ذهنی برند (رایو و همکاران، 2008)، پرسشنامه تنفر از برند (هاگنر و همکاران، 2017)، پرسشنامه استاندارد تجربه مشتری (زارانتونلو و اشمیت،2010) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS نسخه 20 و پی ال اس نسخه 4 استفاده شده است.
یافتهها: نتایج مطالعه نشان داد که بین تصویر برند با تنفر از برند در استفاده کنندگان پوشاک ورزشی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین تجربه برند با تنفر از برند در استفاده کنندگان پوشاک ورزشی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. علاوه¬براین، بین تصویر برند و تجربه برند با تنفر از برند در استفاده کنندگان از پوشاک ورزشی رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه¬گیری: بطور کلی با توجه به پیامدهای منفی تنفر از برند به مدیران پیشنهاد می شود با اتخاذ رویکردهای در مدیریت برند، راه های را برای مقابله با بحران های اینچنینی مد نظر قرار دهند.