به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با موضوع شناسایی راهکارهای بازاریابی نوین در شرکت مخابرات استان قم توسط دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی سرکار خانم سالی قانون شناس برگزار شد؛ در این جلسه جناب آقای دکتر جعفر رحمانی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
هدف: در دنیای رقابتی امروز، بازاریابی به عنوان یک نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازار، ضروری و حیاتی شناخته میشود. هدف اولیه تحقیق شناسایی راهکارهای بازاریابی نوین در شرکت مخابرات استان قم می باشد . شناسایی وکشف راهکارهای بازاریابی نوین می تواند بر رضایت مشتریان و عملکرد مالی شرکت مخابرات تاثیر داشته باشد.
روششناسی پژوهش: از نظر نوع دادهها، تحقیق از نوع کیفی و از نظر نحوه اجرا، میدانی میباشد. ابزار اصلی مورد استفاده در این تحقیق مصاحبه ، تجزیه و تحلیل بر اساس تحلیل مضمون است. در مرحله مصاحبه از روش نمونهگیری هدفمند بهره گرفته شد. در این تحقیق، اشباع نظری از طریق اجرای 10 مصاحبه شامل پنج مدیر ارشد شرکت مخابرات قم و پنج استاد بازاریابی قم حاصل گردید.
یافتهها: راهکارهای بازاریابی نوین از 15مضمون رسانه های اجتماعی،بازاریابی افراد تأثیرگذار،بازاریابی مبتنی برجستجو،بازاریابی اینترنت اشیاء،بازاریابی مویرگی،بازاریابی شبکه ای،بازاریابی تجربه کاربری،بازاریابی برخط،بازاریابی ایمیلی،بازاریابی مبتنی بر محتوا،بازاریابی مبتنی بر داده،تبلیغات آنلاین،بازاریابی تجربه مجازی،بازاریابی تعاملی هوشمند و بازاریابی رویدادی تشکیل شده است .
نتیجهگیری: .تحقیق انجام شده در زمینه شناسایی راهکارهای بازاریابی نوین در شرکت مخابرات استان قم نشان میدهد که استفاده از روشها و ابزارهای مدرن بازاریابی،می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد و تعامل با مشتریان و بازارهای هدف ایجاد نماید. بازاریابی هوشمندانه به همراه تحلیل مداوم از نتایج کمک خواهد کرد تا شرکت در مقابل تحولات بازار و فناوری، پایداری و رشد خود را حفظ کند.