به گزارش روابط عمومی دانشگاه طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي با موضوع تاثیر جو سازمانی بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای(مورد مطالعه : فروشگاه دیلیمارکت) توسط دانشجوی مقطع ارشد سرکار خانم فاطمه بدیعی برگزار شد؛ در این جلسه دکتر سید احسان حسینی پور به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
چکیده
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر جو سازمانی بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای در فروشگاه دیلی مارکت انجام شدهاست. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماري اين تحقيق كليه مراجعهکنندگان به فروشگاه زنجیرهای دیلی مارکت ميباشند که از این میان نمونهای به حجم ۳۸۴ نفر با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران انتخاب شدهاست. ابزار اصلي گردآوري دادهها، دو پرسشنامه جو سازمانی هگازی و همکاران (۲۰۲۳) و قصد خرید بک وکینگ(۲۰۱۱)، بوده است. برای بررسی روایی پرسشنامهها از روش اعتبار محتوا استفادهشدهاست. برای ارزیابی پایایی پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. همچنین تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده با استفاده از نرمافزارآماری SPSS و Smart PLS صورت گرفتهاست. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد که روحیه حرفهای و سازمانی کارکنان تاثیر معناداری بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای دارد. استانداردهای شغلی کارکنان تاثیر معناداری بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای دارد. تسهیل و حمایت مدیریت از کارکنان تاثیر معناداری بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای دارد. همکاری و صمیمیت بین کارکنان تاثیر معناداری بر قصد خرید در فروشگاههای زنجیرهای دارد.