دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مديريت ورزشي- گرايش مديريت بازاريابي در ورزش با موضوع تدوين مدل توسعه تندرستي دانش آموزان در بازاريابي اجتماعي توسط دانشجوی مقطع ارشد آقای ابوالفضل گل وردي برگزار شد؛ در این جلسه دکتر علی ذاکریان و دکتر محمد حسین قربانی به عنوان اساتید راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی می‌کنیم:

عامل تندرستی و سلامت نیروی انسانی به عنوان یکی از اساسی ترین عناصر توسعه انسانی مورد توجه محققان قرار گرفته است و سلامتی و تندرستی را به عنوان یکی از نیازهای ضروری بشر به حساب آورده اند. از بین گروه ها و طبقات مختلف نیروی انسانی، دانش آموزان یکی از مهمترین گروه ها هستند و از نقش مؤثری در آینده هر کشوری برخوردارند. در راستای توسعه تندرستی در دانش آموزان از رویکرد بازاریابی اجتماعی می توان بهره برد تا مشکلات و نارسائی های رفتاری برطرف و الگوی رفتاری سالم جایگزین شود. این پژوهش با استفاده از روش تئوری تعبیه شده به منظور آشکارسازی مدل ارتقای سلامت دانشجویان به صورت کیفی با رویکرد بازاریابی اجتماعی انجام شد. جامعه آماری پژوهش متشکل از کارشناسان حوزه بازاریابی اجتماعی، مدیران ارشد در رشته تربیت بدنی و تربیت بهداشتی و معلمان مجرب تربیت بدنی استان  قم بود. با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی، 17 نفر برای انجام مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. برای سنجش اعتبار ابزار تحقیق کیفی از مقبولیت، انتقال پذیری و تأیید پذیری استفاده شد و تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری (کدگذاری باز، کدگذاری محوری، کدگذاری انتخابی) انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که 83 کد ثانویه با 461 تکرار از 176 کد اولیه استخراج شده پس از بررسی های مکرر شناسایی شد و شباهت هایی در مرحله کدگذاری باز یافت شد و در مرحله کدگذاری محوری به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شدند. عوامل (شرایط فیزیکی، شرایط درونی، شرایط اجتماعی و فرهنگی و شرایط ساختاری). شرایط پس زمینه (شرایط رسانه، شرایط توسعه و شرایط زیرساخت)؛ شرایط مداخله (شرایط جامعه شناختی، اداری و قانونی)؛ راهبردها (حمایت اقتصادی-اجتماعی، فرهنگ‌سازی، استراتژی آموزشی و الگوسازی) و نتایج (مدیریت منظر، مدیریت فرهنگی و مدیریت اجرایی) در قالب قضایای نظری و مدل تحقیق، روابط بین مقوله‌ای را دنبال کردند. مرحله کدگذاری انتخابی و 6 قضیه تحقیق بنیادی توسعه داده شد. بر اساس نتایج یدست آمده به نظر می رسد بهره مندی از بازاریابی اجتماعی و تغییر در رفتارها و نگرش ها نسبت به تندرستی و سلامتی دانش آموزان یکی از روش های مناسب توسعه تندرستی آنان است. فرهنگ سازی تندرستی بخصوص از طریق رسانه ها ، استفاده از ظرفیت الگوها و الگوسازی ، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده ، توجه ویژه به ورزش دانش آموزی و برنامه های ورزش همگانی در مدارس و افزایش سطح آگاهی خانواده ها و دانش آموزان از جمله مهمترین راهبردهای بازاریابی اجتماعی در توسعه تندرستی دانش آموزان محسوب شده و منجر به پرورش نسلی سالم ، پویا و بانشاط شده و در نتیجه کیفیت زندگی آنان را بهبود می بخشد.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group