دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابرسي با موضوع ويژگي هاي هيأت مديره، ريسک پذيري و کيفيت حسابرسي: نقش تعديلگري تنوع جنسيتي توسط دانشجوی مقطع ارشد آقای سيدمسعود هاشميان برگزار شد؛ در این جلسه دکتر امید فرجی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی می‌کنیم:

انگیزه مطالعه حاضر ترکیبی از شکاف موجود در ادبیات است. اول، یافته‌های ناسازگار وجود دارد در رابطه بین استقلال هیئت مدیره، حضور زنان در هیئت مدیره و ریسک پذیری شرکت با کیفیت حسابرسی؛ ثانیاً، تأثیر مشترک استقلال هیئت مدیره، ریسک¬پذیری شرکت و جنسیت هیئت مدیره زن بر کیفیت حسابرسی که ممکن است در ادبیات موجود به بهترین وجه دانش مورد بررسی قرار نگرفته باشد. ثالثاً، کمبودی وجود دارد در ادبیات در رابطه بین ویژگی‌های هیئت مدیره و کیفیت حسابرسی، بنابراین این باعث ایجاد فرصت برای اضافه کردن به ادبیات موجود و برای تحقیقات بیشتر شد. بنابراین در برابر پس زمینه‌های فوق، به دنبال سؤالات تحقیق مطرح شده زیر هستیم: تأثیر استقلال هیئت مدیره بر کیفیت حسابرسی چیست؟ دوم تأثیر جنسیت هیئت مدیره زن در کیفیت حسابرسی چیست؟ سوم تأثیر ریسک¬پذیری بر کیفیت حسابرسی چیست؟ چهارم تأثیرات تعدیل¬کننده جنسیت هیئت مدیره زن در رابطه بین استقلال هیئت مدیره و ریسک پذیری با کیفیت حسابرسی چیست؟
روش‌شناسی پژوهش: این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. هدف از پژوهش های کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است و بیشتر بر مؤثرترین اقدام تأکید دارند و کمتر به علل آن توجه می کنند. روش تحقیق توصیفی- همبستگی است. در مطالعه توصیفی صرف نظر از علل بروز مسائل در رویدادها، تنها به بررسی و بیان چگونگی و کیفیت آنها می پردازند و در مطالعه همبستگی، هدف این است که مشخص شود بین دو یا چند متغیر رابطه وجود دارد یا خیر. و در صورت وجود اندازه و حد آن چقدر است؟ همچنین از آنجایی که داده‌های مورد استفاده، اطلاعات واقعی و تاریخی هستند، می‌توان آن‌ها را به‌عنوان گذشته‌نگر طبقه‌بندی کرد.
نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها Eviews است و برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون مبتنی بر داده های ترکیبی استفاده شده است.

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group