به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي با موضوع شناسايي محرک هاي درون فروشگاهي موثر بر قصد خريد مشتري توسط دانشجوی مقطع ارشد آقای عليرضا ايپکي برگزار شد؛ در این جلسه دکتر دکتر فاطمه بهادری و دکتر حسین معینی به عنوان اساتید راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
اصطلاح «درون فروشگاه» به تمام عناصر فیزیکی و غیر فیزیکی یک فروشگاه اطلاق میشود که بهمنظور اثربخشی بر رفتار مشتریان و کارکنان قابلکنترل است. فضای فروشگاه در شکلدهی تجربه مشتری اثرگذار است و فقط توجه به اجناس یا خدمات ارائهشده کافی نیست و خردهفروشان میتوانند با افزودن و کنترل عناصر تشکیلدهنده فضای فروشگاه بر مشتریان اثر بگذارند. هدف این تحقیق نیز شناسایی محرکهای درون فروشگاهی مؤثر بر قصد خرید مشتری است. روش تحقیق از نوع روش کیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای زنجیرهای اتکا شهر قم در سه ماهه دوم سال 1401 میباشد. نمونههای منتخب با استفاده از روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب و در مصاحبه با نفر 13 ام دادهها به مرحله اشباع رسیده است ولی برای اطمینان بیشتر 15 مصاحبه انجام شد. بهمنظور جمعآوری اطلاعات در بخش اصلی پژوهش و سنجش متغیرهاي پژوهش، از مصاحبههای نیمهساختاریافته استفاده شده است. براي تجزيه و تحليل يافتهها از روش تحلیل مضمون شش مرحلهاي براون و كلارك (2006) استفاده شده است. با بررسی ادبیات و پیشینه تجربی و نظری تحقیق، مفاهیم مربوط به محرکهای درون فروشگاهی استخراج و سپس با مصاحبه با مشتریان فروشگاه اتکا قم 52 عنصر مفهومی از مصاحبهها استخراج شد، 39 مضامین اولیه را تشکیل داده که این تعداد در مراحل بعدی به 8 مضمون سازمان دهنده و پس از تائید خبرگان و اساتید در قالب 7 مضمون فراگیر برچسبگذاری شدند. مضامین فراگیر شامل عوامل اجتماعی، عوامل بهداشتی، عوامل زمانی، عوامل طراحی، عوامل فیزیکی، عوامل پیرامونی و عوامل انسانی می باشد.
کلیدواژهها: محرک درون فروشگاه، رفتار خرید مشتري، خصوصیات فروشندگان.