به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگاني گرايش مديريت استراتژيک با موضوع بررسی عوامل موثر بر قدرشناسی مشترکین در شرکت توزیع نیروی برق استان قم توسط دانشجوی مقطع ارشد آقای مجید حاج سلطانی برگزار شد؛ در این جلسه سرکار خانم دکتر ابوالفضل سهرابی دکتر عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
هدف: این پژوهش با هدف شناسائی عوامل موثر بر قدرشناسی مشترکین در شرکت توزیع نیروی برق استان قم انجام شده است.
روششناسی: این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه خبرگان، مدیران، کارشناسان اجرایی و کارکنان عالیرتبه شرکت توزیع برق قم میباشد که با روش تصادفی در دسترس و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 181 نفر انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته در زمینه عوامل موثر بر قدرشناسی مشترکین در شرکت توزیع نیروی برق استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 با استفاده از آمار توصیفی(فراوانی-درصد) و با توجه به نرمال بودن داده ها از آزمون تی تست استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد، در پرسشنامه عوامل موثر بر قدرشناسی مشترکین، در بعد عوامل غیر مادی سوالات (گسترش زیرساختهای برق از سوی شرکت توزیع برق جهت عدم خاموشی برق منازل و صنایع، سبب رضایت مشتری میگردد، و حمایت از مشتری در راستای ارائه خدمات بهتر، سبب رضایت مشتری میگردد.)، بیشترین فراوانی مربوط به گزینه کاملا موافقم را داشتند و در بعد مادی سوالات (کاهش مبلغ قبض برق ناشی از صرفهجویی مشتریان، باعث رضایت مشتری میگردد، و استفاده از کنتورهای هوشمند و اجرای سراسری آن در کشور در راستای کاهش هزینههای برق مصرف کنندگان خانگی و صنعتی،سبب رضایت مشتری میگردد.)، بیشترین فراوانی مربوط به گزینه کاملا موافقم را داشتند.
کلید واژهها: قدرشناسی مشترکین، بازاریابی رابطهمند، رضایت مشتری