به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی با موضوع پیشبینی سرزندگی ذهنی بر اساس جو روانی اجتماعی کلاس درس با نقش میانجی سرسختی روانشناختی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر قم توسط دانشجوی مقطع ارشد سرکار خانم آرزو بهزادی برگزار شد؛ در این جلسه سرکار خانم دکتر هدی لاجوردی به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی میکنیم:
هدف از انجام پژوهش حاضر، پیشبینی سرزندگی ذهنی بر اساس جو روانی- اجتماعی کلاس درس با نقش میانجی سرسختی روانشناختی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر مقطع دوم متوسطه شهر قم در سال 1401-1400 به تعداد 3176 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان، 342 نفر به روش نمونهگیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. نوع مطالعات توصیفی– همبستگی بود و ابزار مورد استفاده پرسشنامه های استاندارد سرزندگی ذهنی رایان و فردریك (1977)، جو روانی-اجتماعی کلاس درس فراسر و همکاران (1995) و سرسختی روانشناختی کیامرثی، نجاریان و مهرابی زاده هنرمند (1377) بود. تحلیل دادهها نشان داد سرزندگی ذهنی بر اساس جو روانی- اجتماعی کلاس درس با نقش میانجی سرسختی روانشناختی قابل پیش بینی است. بین جو روانی- اجتماعی کلاس درس و سرزندگی ذهنی رابطه وجود دارد. بین سرسختی روانشناختی و سرزندگی ذهنی رابطه وجود دارد. بین سرسختی روانشناختی و جو روانی- اجتماعی کلاس درس رابطه وجود دارد.
کلمات کلیدی: سرزندگی ذهنی، جو روانی- اجتماعی کلاس درس، سرسختی روانشناختی