دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهرجلسه دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت استراتژیک با موضوع بررسی اثر بازاریابی خیرخواهانه بر نگرش به برند و قصد خرید(مورد مطالعه صنایع دستی استان قم) توسط دانشجوی مقطع ارشد سرکار خانم مریم سادات حسینی برگزار شد؛ در این جلسه جناب آقای دکتر مهدی جعفری به عنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ در ادامه چکیده پایان نامه را بررسی می‌کنیم:

هدف: بازاریابی خیرخواهانه به عنوان ابتکاری در نظر گرفته می شود که شامل کمک مالی به یک هدف خاص، در یک دوره زمانی خاص، معمولاً با مقدار کمک مالی محدود است که به فروش محصول و رفتار مصرف کننده بستگی دارد. هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر بازاریابی خیرخواهانه بر نگرش به برند و قصد خرید کالاهای هنری صنایع دستی می باشد.

روش شناسی پژوهش: جامعه آماری پژوهش خریداران صنایع دستی استان قم می باشد و جامعه نامحدود به شمار می آیند. برای تعیین حجم نمونه از جدول فرمول کوکران استفاده شد که تعداد آنها حدود 385 نفر مشخص گردید. که به صورت تصادفی در دسترس نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه استاندارد می باشد. در این تحقیق، برای روایی صوری پرسشنامه از استاد راهنما و خبرگان نظرخواهی شده است و برای روایی سازه از تحلیل عامل تأییدی استفاده شد. و برای تعیین پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. که درصد سطح بالایی از پایایی را نتایج، به اثبات رسانده است. برای تحلیل یافته از نرم افزار spss و معادلات ساختاری لیزرل استفاده شد.

یافته ها: نتایج نشان داد که بازاریابی خیرخواهانه؛ مشارکت خیرخواهانه، محصول خیرخواهانه و شناسایی خیرخواهانه مصرف کننده بر نگرش به برند کالاهای هنری صنایع دستی تاثیر مثبت و معناداری دارد همجنین بازاریابی خیرخواهانه؛ محصول خیرخواهانه و شناسایی خیرخواهانه مصرف کننده بر قصد خرید کالاهای هنری صنایع دستی تاثیر مثبت و معناداری دارد ولی مشارکت خیرخواهانه بر قصد خرید کالاهای هنری صنایع دستی تاثیر معناداری ندارد.

نتیجه گیری:  نتایج این پژوهش دستورالعمل‌های مفیدی را برای بازاریابان در طراحی ابتکارات بازاریابی خیرخواهانه در خصوص مشارکت خیرخواهانه، محصول خیرخواهانه و شناسایی خیرخواهانه در قصد خرید ارائه می‌کنند.

کلیدواژه: بازاریابی خیرخواهانه، نگرش به برند، کالاهای هنری صنایع دستی

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group