جلسه دفاع از پایان نامه با موضوع شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر روی بازاریابی عصبی در بانک صادرات توسط سعید علامه منفرد دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت صنعتی و با حضور اساتید از جمله دکتر محمد حسن ملکی (استاد راهنما) در سالن اجتماعات مهندس رسولی برگزار و پایان نامه مورد ارزیابی قرار گرفت.
چکیده پایان نامه به شرح زیر است:
پژوهشگران با استفاده از فناوریهای روز دنیا و سنجش تغییرات در بخشهای مختلف مغز و نوار مغزی، نحوه تصمیمگیری و فعالیت مغز مشتریان به هنگان خرید را مطالعه کنند. امروزه شرکت های بزرگ برای پیشبینی رفتار مشتری و انجام تحقیقات گسترده در زمینه بازاریابی عصبی، آزمایشگاه های مجهزی را در این حوزه تأسیس کردهاند یا با بخشهای دانشگاهی مرتبط وارد تعامل شدهاند. بازاریابی عصبی نوع جدیدی از بازاریابی است و کاملاً ماهیت میان رشتهای دارد؛ به این معنا که بازاریابی عصبی جایی است که علوم مدیریت، روانشناسی، عصب شناسی و شاید هم به نوعی هنر به یکدیگر میرسند و به اصطلاح به هم پیوند میخورند.
به بیان ساده بازاریابی عصبی، پژوهش رفتار مشتری یا مصرفکننده مبتنی بر عملکرد مغز و عصب، با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق به ویژه ابزار پزشکی است می باشد. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر روی بازاریابی عصبی در بانک صادرات است. تحقیق حاضر از نظر جهتگیری، کاربردی و از منظر هدف اکتشافی است. بدین منظور در ابتدا با مرور پیشینه و مصاحبه با خبرگان بانکی و بازاریابی، عوامل موثر روی بازاریابی عصبی شناسایی شد. در ادامه با آزمون ناپارامتریک بینم و دیمتل این عوامل غربال شدند. پس از غربال با دیمتل این عوامل با تکنیک تصمیمگیری ایداس اولویتبندی شدند. ترتیب اولویت عوامل تحقیق عبارت است از: مدیریت تاثیر، توجه به اصل داستانگویی، توجه به اصل مشابهت، بخشبندی مشتریان، و خریدهای احساسی.
کلمات کلیدی: بازاریابی، بازاریابی عصبی، رویکرد نرم، تکنیک دیمتل، تکنیک ایداس