پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

جلسه دفاع با موضوع بررسی تأثیر اعتبار برند بر وفاداری، تعهد مستمر و رضایت در فروشگاه های زنجیره ای توسط نیره سادات غیاثی دانشجوی مقطع ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک با حضور اساتید از جمله دکتر حسین معینی (استاد راهنما) در سالن اجتماعات مهندس رسولی برگزار و پایان نامه مورد ارزیابی قرار گرفت.

امروزه برند، يكي از ابزارهاي ارتباطي مهم در بخش مديريت ارتباط با مشتري و حفظ آنان  محسوب میشود.به گونه ای  كه ميتواند به عنوان يك وسیله دفاعی  براي حفظ مشتريان فعلي و نيز يك وسیله تهاجمي بازاريابي براي به دست آوردن مشتريان جديد عمل كند. برند به دو علت براي مشتريان دارای ارزش میباشد: اولا اينكه خطر درک شده مصرف کننده را كاهش ميدهد و ثانیا اینکه  باعث صرفه جویی در هزينه هاي تصميم گيري میشود. در بازار به شدت رقابتی امروز ،مصرف کنندگان با مارک ها وبرندهای متعدد احاطه شده اند لذا برای اینکه سازمان ها  بتوانند به اهدافشان دست پیدا کنند مستلزم یک برنامه ریزی دقیق بازاریابی میباشند. وفاداری به برند مزایایی مانند جلوگیری از ورود رقبا ،فروش و درآمد بیشتر و ... را به همراه دارد و همچنین میتوان گفت یکی از مطلوبیت ها و راه های انتخاب محصولات و یا خدمات برای مشتریان ،برند معتبر است .هدف  از این پژوهش  بررسی تاثیر برند در وفاداری مشتری فروشگاه های زنجیره ای می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف، كاربردي است. چون هدف پژوهش علاوه بر توسعه و پيشرفت دانش كاربردي وفاداري به برند میباشد و نتايج مورد انتظار آن ميتواند در شيوه هاي مواجهه با بازار به خدمت آيد. از لحاظ روش و اجرا و امكان كنترل متغيرها، تحقيق حاضر از نوع تحقيقات توصيفي - همبستگي با رويكرد علي است. چون در متغيرها دستكاري صورت نگرفته است، در اين تحقيق رابطه ميان متغيرها بر حسب هدف تحقيق تحليل ميگردد. جامه آماری این پژوهش را مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش شهر قم تشکیل میدهند و حجم برابر با 387 نفر است که به روش تصادفی انتخاب شده اند،ابزار گردآوری ای پژوهش پرسش نامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از الگویابی معادلات ساختاری و نرم افزار آموس استفاده شده است.نتایج در این پژوهش نشان میدهند که : اعتبار برند بر رضایت ،وفاداری و تعهد مستمر از برند اثر مثبت دارد.رضایت از برند بر وفاداری و توصیه شفاهی به دیگران و همچنین وفاداری به برند بر توصیه شفاهی به دیگران از برند تاثیر مثبت دارد. رضایت از برند،وفاداری به برند وتعهد مستمر به برند در گرایش به تغییر برند تاثیر معکوس دارد.

 

واژگان كليدي: وفاداري مشتري، فروشگاه های زنجیره ای ، تعهد مستمر

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group