پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

وبینار هم اندیشی پیرامون چالش های دانشگاه های غیر دولتی به میزبانی موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزارشد.

وبینار هم اندیشی پیرامون چالش های دانشگاه های غیر دولتی با حضور دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم، دکتر فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی، دکتر علی آهون منش دبیر کل اتحادیه دانشگاه های غیردولتی کشور،حجت الاسلام دکتر علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر و تعدادی از روسا و معاونین دانشگاه های غیردولتی روز چهارشنبه مورخ 31 اردیبهشت ماه به میزبانی طلوع مهر برگزارشد.

این جلسه از طریق دو رسانه live (سامانه پخش زنده طلوع مهر) و نرم افزار adobe connect (سامانه آموزش مجازی طلوع مهر) به صورت زنده و موازی پخش شد و مهمانان از این دو طریق در جلسه حضور یافتند.

وبینار راس ساعت 12 با پخش آیاتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم دکتر بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر شروع شد و در ادامه شش نفر از اعضاء به گفتگو در مورد چالش های دانشگاه های غیردولتی پرداختند و پس از آن دکتر شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی نیز در این مورد دقایقی سخنرانی کردند و با توجه به نکات بیان شده مقرر شد تصمیمات جدیدی در وزارت علوم در این راستا شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر در این جلسه حجت الاسلام دکتر علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با تشکر از حضور شرکت کنندگان در این وبینار اظهار داشت: نگاه تبعیض آمیز بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی به توسعه علم و پیشرفت آن ضربه می زند چرا که دغدغه هر مرکز علمی گسترش علم بوده و اگر هدف سود آوری بود در جای بهتری سرمایه گذاری میشد.

وی موضوع جذب هیت علمی را یکی از مشکلات دانشگاه های غیر دولتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اشرافی که دکتر خاکی صدیق به دانشگاه های غیردولتی دارند این مسائل با کمترین مشکل رو به رو شود.

رئیس دانشگاه طلوع مهر افزود: معتقد هستیم برای حل مشکلات کافی است دانشگاه های غیر دولتی با هم ارتباط داشته باشند و مجدانه مسائل را پی گیری کنند.

 دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم دراین ویبنار با تشکر از ابتکار موسسه آموزش عالی طلوع مهر در برگزاری این وبینار گفت: بخش دانشگاه های غیر دولتی با مشکلات متنوعی در گیر است و هر دانشگاهی با یک نوع مشکل درگیر است و نیاز به بررسی های کارشناسی و ارائه راه حل های منطقی دارد.

وی بیان کرد: بحث  شروع ترم یکی از مشکلات دانشگاه هاست بنابراین ما این را برعهده خود دانشگاه ها گذاشتیم تا مشکلی بوجود نیاید.

معاون آموزشی وزارت علوم  با بیان اینکه بر تمامی مسایل دانشگاه های غیر دولتی اشراف داریم و پی گیری می کنیم تصریح کرد: ما از طریق وزارتخانه به دنبال احقاق حق دانشگاه های غیر دولتی هستیم واز خود بزرگوران نیز تقاضا می کنیم برای ایجاد شرایط مطلوب با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم مشکلات مبتلابه را برطرف کنیم. 

گفتنی است دربخشی از این وبینار شرکت کنندگان به تبادل تجربیات در زمینه آموزش مجازی پرداختند ، دانشگاه عالی طلوع مهر یکی از دانشگاه های پیشتاز در برگزاری کلاس های مجازی است که در شرایط کرونا برای دانشجویان خود کلاس های مجازی را برگزارکرد.

پایان بخش این وبینار سلام به ولی نعمتمان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بود که در قالب کلیپ منتشر شد.

 

 

   

    

دورنگار:
 025-33555610 (داخلی 100)

رایانامه:
info@tolouemehr.ac.ir

صندوق پستی:
371853814

واحد برادران:
قم، پردیسان، بلوار دانشگاه،
بلوار شهروند شمالی

کد پستی: 3749113362
تلفن: 33555610-025 - داخلی 1

 

دفتر مهارت افزایی و مرکز مشاوره طلوع مهر:
قم، بلوار امین،کوچه شماره یک،
مرکز مشاوره طلوع مهر

لوکیشن نشان
تلفن: 33555610-025 - داخلی 501 و 503
025-32614070

 

واحد خواهران:
قم، خیابان شهید فاطمی(دورشهر)
نبش میدان رسالت
کدپستی: 63117-37156
تلفن: 33555610-025 - داخلی 2

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group